Strona główna > Gadżety i promocja firmy > Strategia marketingowa oparta na gadżetach reklamowych

Sposób w jaki promujesz własną działalność jest niezwykle ważny, dlatego warto postawić na skuteczne i efektywne metody. W dobie coraz większego rozwoju dób konsumpcyjnych wykorzystanie gadżetów reklamowych w swojej strategii marketingowej jest z pewnością dobrym pomysłem.

Strategia oparta na gadżetach

To, że się reklamujesz nie przesądza jeszcze o twojej rozpoznawalności. Musisz pamiętać, że bardzo ważna jest jakość twojej reklamy. Nie wystarczy nachalne rozdanie sterty mało estetycznych ulotek. Warto mieć na uwadze, że dzisiaj ludzie są coraz bardziej wyczuleni na tzw. „złą reklamę”, która może wręcz pogrążyć interes. Gadżety reklamowe są subtelnym i oryginalnym rozwiązaniem, które dodatkowo pozwala budować pozytywny obraz marki.

 

Czemu właśnie gadżety reklamowe?
Obecne badania pokazują wyraźnie, że klasyczne formy promocji związane ze spotami reklamowymi w telewizji czy radiu, są coraz mniej efektywne. W ciągu kilkudziesięciu lat oglądania kolejnych krzykliwych kampanii nasze społeczeństwo zwyczajnie uodporniło się na przekaz medialny. Technologiczny rozwój stawia na interaktywność, dlatego wolimy wchodzić w reakcję z przedmiotami, które możemy dotknąć, na które możemy bezpośrednio reagować i które są dla nas przede wszystkim użyteczne. Gadżet reklamowy spełnia dwie zasadnicze funkcje: jest nośnikiem reklamy i jest praktyczny. Obdarowując czymś takim potencjalnego klienta wykonujesz miły gest, ponieważ każdy lubi dostać coś w gratisie. Przede wszystkim nikt nie będzie czuł się zniechęcony, wręcz przeciwnie doceniony i zainteresowany ofertą firmy, która potrafi tak pomysłowo się promować. 

 

Rodzaje gadżetów reklamowych
Jest bardzo wiele przedmiotów, które mogą stać się wizytówką twojej firmy. To, które wybierzesz zależy od sytuacji, w jakiej chcesz przeprowadzić akcję promocyjną, jak również od tego jaki profil ma twoja firma i do jakiej grupy docelowej chcesz trafić. Gadżety z nadrukami funkcjonują jako tańsza forma promocji, jednak trochę gorsza jakościowa, mimo wszystko przynoszą porównywalny efekt co te droższe np. ze specjalnym grawerunkiem. Miej jednak na uwadze, że jeśli chodzi o promocje w dużej skali będziesz potrzebował wielu takich rzeczy, dlatego właśnie lepiej postawić na tańsze gadżety z nadrukami. Wtedy świetnie się sprawdzą smycze, torby materiałowe, kubki, długopisy, koszulki. W sytuacji, kiedy organizujesz dużo mniejszy event lub chcesz obdarować stałego klienta, można wykorzystać grupę metalowych gadżetów z eleganckim grawerem.