Strona główna > Gadżety i promocja firmy > Trzy grupy gadżetów reklamowych

Działania marketingowe powinny być różnorodne i obejmować wszelkie dostępne środki. Dlatego poza internetową kampanią, warto zainwestować w dodatkową formę promocji jak gadżety reklamowe. Tego rodzaju produkty pozwalają zbudować solidny i przyjazny wizerunek marki.

Trzy grupy gadżetów reklamowych

Łatwo zauważyć, że bez dobrej promocji, gratisów i bonusów, które można dostać przy zakupie produktu podstawowego trudno przyciągnąć klienta. Odpowiadamy więc na pytanie z jakimi gadżetami i w jakich sytuacjach zwracać się do potencjalnego klienta, aby zainteresować go kupnem naszego produktu lub usług.

 

Typy gadżetów reklamowych
W zasadzie całe mnóstwo przedmiotów promocyjnych można podzielić na trzy podstawowe grupy. Pierwszą stanowią te, które nie są wyjątkowo znaczące i mogą być traktowane jako drobne podarunki dla wszystkich klientów. Na drugą grupę składają się te, na których wyprodukowanie trzeba włożyć więcej środków firmowych. Są to więc tego rodzaju rzeczy, których nie podarujemy pierwszej napotkanej osobie. Chodzi o ładniejsze, trwalsze rzeczy, które możemy ofiarować bardziej zaufanym klientom. Trzecia grupa zawiera ekskluzywne upominki. Zarezerwuj je dla stałych lub specjalnych klientów i wręczaj je przy wyjątkowych okazjach takich jak przedłużenie umowy lub sfinalizowanie intratnego kontraktu.  

 

Sytuacje, w których rozdajemy gadżety reklamowe
Drobiazgi z pierwszej grupy to przedmioty, które możemy rozdać każdemu przy evencie promocyjnym czy skorzystaniu z naszych usług. Są to najczęściej długopisy z logo firmy, notes, kalendarz, teczka na dokumenty. W sytuacji, kiedy klient zostanie tak obsłużony, budzi się w nim przekonanie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Upominki składające się na drugą grupę lepiej zarezerwować dla tej części klientów, którzy wrócili do nas ponownie – zabieg taki utrwala dotychczasową więź. W tej roli najlepiej sprawdzają się podkoszulki ze specjalnym nadrukiem, czapki, kubki pamięć USB czy plecaki. Często właśnie takie działania są decydujące w sytuacji, kiedy kończy się okres pierwszego porozumienia. Ekskluzywne przedmioty z trzeciej grupy nie funkcjonują już jako gratis, a nagroda. Chodzi o to, że po jakimś czasie zobowiązania można otrzymać specjalny produkt w bardzo niskiej cenie. Komunikat ten mówi, że firma jest zadowolona ze współpracy i właśnie tej jednej osobie chce zaoferować coś wyjątkowego. Tutaj mówimy już o rzeczach droższych i atrakcyjniejszych jak laptop, PlayStation z wybranymi grami, smartphone, tablet czy dostęp do Internetu. Mimo, że nie są to darmowe bonusy to wciąż możemy traktować je jako gadżety reklamowe, ponieważ budują pozytywny obraz marki, pokazując, że współpraca z tobą jest wyjątkowo opłacalna.