Strona główna > Smycze i nie tylko > Ambient marketing czyli niestandardowe formy promocji firmy

Współczesnych konsumentów trudno zadowolić. Dlatego przedsiębiorstwa, aby zainteresować ich swoją ofertą, muszą wciąż sięgać po niestandardowe sposoby promocji firmy nie ograniczając się tylko do jednego rodzaju marketingu. Podpowiadamy, na czym dokładnie polega ambient marketing.  

Strategia

Aby zainteresować klientów przedsiębiorcy muszą łączyć ze sobą standardowe techniki kreowania wizerunku firmy z innowacyjnymi elementami promocji. Bardzo pomocny w tym zakresie jest ambient marketing czyli niestandardowe formy promocji, które mogą przybierać różnorodne formy. Tego typu działania reklamowe realizowane są zazwyczaj na specjalne zamówienie pod konkretny produkt i określoną grupę docelową. W ich przypadku odbiorcy zwracają uwagę nie tylko na ogólny szablon reklamy, ale także na cały jej kontekst.

 

Buzz marketing

Najbardziej znany rodzaj ambient marketingu stanowi buzz marketing zwany także marketingiem szeptanym, który ma na celu dotarcie do konsumenta za pomocą pozytywnej opinii o marce, produkcie czy usłudze zbudowanej na bezpośrednim, pozornie spontanicznym przekazie ustnym. W ten otwarty i wiarygodny sposób przedsiębiorca daje konsumentom powód do rozmowy o nim. Marketing szeptany cieszy się popularnością, bowiem w tym przypadku produkt polecany jest przez znajomego, dzięki czemu klient może szybciej ocenić go pozytywnie.

W świecie nowoczesnych technologii istotnym narzędziem buzz marketingu jest Internet. Na potrzeby marketingu szeptanego wykorzystywane są fora, blogi czy portale społecznościowe, gdzie wymienia są informacje, poglądy, opinie oraz tworzy rekomendacje o markach, produktach i usługach.

 

W świecie przykładów buzz marketingu

Przykładowym rodzajem buzz marketingu jest marketing wirusowy polegający na inicjowaniu sytuacji, w której konsumenci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje o firmie, usłudze lub produkcie. Inną formą marketingu szeptanego jest evangelist marketing bazujący na budowaniu u klienta silnego zaufania, dzięki któremu będzie on dobrowolnie polecać dany produkt innym osobom. Brand blogging z kolei to tworzenie blogów oraz publikowanie na nich istotnych informacji, które stymulują użytkowników do dyskusji. Wszystkie te przykłady niestandardowe formy reklamy, które potrafią skutecznie wypromować daną markę, produkty czy usługę.