Pozostałe

Skuteczne teksty pod SEO – spraw, by Google polubił twoją stronę!

Skuteczne teksty pod SEO – spraw, by Google polubił twoją stronę!

Co łączy blog, stronę internetową i social media? Wszystkie te kanały muszą być wypełnione odpowiednią treścią. Większość osób sama pisze teksty – niektórzy korzystają z pomocy agencji content marketingu lub copywriterów. Jedno jest pewne – stworzenie dobrego artykułu SEO, który wesprze twoją stronę, wcale nie jest takie proste. Oto kilka kwestii, o których musisz pamiętać.

Dlaczego wysokiej jakości teksty pod SEO są tak ważne?

Jest wiele czynników, które wpływają na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jednym z nich są odpowiednio napisane i sformatowane teksty pod SEO. Każdy materiał powinien spełniać zarówno założenia techniczne, jak i jakościowe. Żelazna zasada branży głosi: nie kopiuj! Wartościowy tekst to przede wszystkim oryginalny tekst. Na tym jednak nie koniec…

Nagłówki, frazy kluczowe, sekcje… – kto by to wszystko zapamiętał?

Teksty SEO muszą być nie tylko jasne i poprawne merytorycznie, lecz przede wszystkim czytelne – i dla odbiorców, i dla wyszukiwarek. Dobrą praktyką w przypadku artykułów na strony i blogi jest podział na sekcje. Służą do tego nagłówki i śródtytuły, które dzielą ścianę tekstu na mniejsze fragmenty.

W pozycjonowaniu ważne są także frazy kluczowe – to słowa i wyrażenia, dzięki którym twoi odbiorcy mogą znaleźć cię w sieci. Przykładem frazy kluczowej jest wyrażenie ,,fryzjer Poznań”. Po wpisaniu tego określenia w wyszukiwarkę pojawi się wiele stron, które w mniejszym lub większym stopniu będą odpowiadać na takie zapytanie.

Pisanie tekstów pod wyszukiwarki ma sens, ale…

Podział na sekcje, stosowanie fraz kluczowych w odpowiedni sposób, wplatanie w tekst materiałów graficznych… Lista elementów mających wpływ na pozycję strony w internecie jest znacznie dłuższa. Wielu pozycjonerów i copywriterów zapomina o jednej, ważnej kwestii, czyli o… odbiorcy przekazu.

Teksty pod SEO powinny być przede wszystkim łatwe do przyswojenia i atrakcyjne, zarówno wizualnie, jak i merytorycznie. Kluczową rolę odgrywa język – inne teksty będą atrakcyjne dla licealisty, a inne dla menedżera pracującego w międzynarodowej korporacji. Zanim zabierzesz się za pisanie tekstów, zastanów się, kto będzie ich odbiorcą, jakie są potrzeby i oczekiwania tej osoby, co sprawi, że zatrzyma się na twojej stronie na dłużej.

Profesjonalne teksty pod SEO – kto poradzi sobie z nimi najlepiej?

Działanie w pojedynkę nie zawsze dobrze się kończy – bardzo często dotyczy to także tworzenia treści na stronę. W wielu przypadkach warto zainwestować w pomoc profesjonalnego copywritera, który zna zasady SEO, może poszczycić się lekkim piórem i nie są mu obce zasady ortografii.

Copywriterzy, zwłaszcza początkujący, mogą mieć jednak problem z przeprowadzeniem analizy SEO. Dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych często jest drogi. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług agencji content marketingu.

Zależy ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce? Skorzystaj z usług profesjonalnej agencji content marketingu!

Pozycjonowanie stron to nie tylko teksty SEO, lecz także szereg innych działań mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Zwiększeniem widoczności domeny najlepiej zajmie się profesjonalna agencja, która ma dostęp nie tylko do wyspecjalizowanych narzędzi analitycznych, lecz także do wielu ekspertów z różnych dziedzin.

Nad widocznością twojej strony w Google będą czuwać zarówno copywriterzy, jak i specjaliści od linkbuildingu i SEO. Pamiętaj jednak, że najlepsze efekty przynoszą działania długofalowe – tylko stałe monitorowanie pozycji strony i szybkie reagowanie na zmiany może przynieść pożądane efekty.